چهارشنبه، 19 مهر 1402

نشست هم اندیشی هیئات مذهبی شاخص شهرستان بهمئی با امام جمعه شهرستان/ از بیان دغدغه ها تا تقدیر از زحمات و همکاری ها

این نشست به میزبانی ستاد نماز جمعه شهرستان بهمئی و با حضور تعدادی از هیئات شاخص شهرستان بهمئی برگزار شد/صلواتی: حاصل تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی شما برنامه های الگو و ...

نشست هم اندیشی هیئات مذهبی شاخص شهرستان بهمئی با امام جمعه شهرستان/ از بیان دغدغه ها تا تقدیر از زحمات و همکاری ها

در این جلسه حجت الاسلام صلواتی ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی و مستمر هیئات مذهبی و همچنین تقدیر ویژه از برپایی مراسمات مذهبی در ماه محرم و مواکب اربعین حسینی در سطح شهرستان  و کشور عراق افزودند؛ حاصل مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی شما در هیئات مذهبی شهرستان بهمئی برنامه هایی الگو و حقیقتاً در تراز کشوری اند.

وی گفت : همین برنامه‌های با کیفیت و هدفمند یکی از عوامل اقبال عمومی به سمت هیئات مذهبی اند.
 ایشان ضمن تاکید بر حفظ همدلی در بین هیئات مذهبی ایجاد برنامه‌های هماهنگ، منسجم و تجمیعی را یکی از راهکارهای  اساسی در ایجاد تشکیلات منسجم از هیئات مختلف دانستند.
  حجت الاسلام والمسلمین صلواتی در پایان ضمن  استقبال از سطح دغدغه‌مندی مسئولین هیئات شهرستان بهمئی اعلام داشتند؛ تمام تلاش ما در نهاد امامت جمعه شهرستان بهمئی رفع این دغدغه‌ها و رونق هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

امیرحسین دهبان نژادیان مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان بهمئی در این جلسه گفت:
 هیئات مذهبی ویترین تمام نمای زنده نگه داشتن شعائر اسلامی هستند که باید تقویت شوند.
 ایشان گفت: بنای همه ما باید بر ایجاد همدلی، حفظ انسجام و تلاش برای کار تشکیلاتی باشد.
 وی افزود به گفته مقام معظم رهبری هیچ چیزی بدون تشکیلات به ثمر نمی‌نشیند انقلاب اسلامی هم بدون تشکیلات به نتیجه نرسید و پیروز نشد بنابراین آنچه از کلام مقام معظم رهبری در می‌یابیم آن است که چیزی که نهایتاً به خیر عظیم برای همه مومنین تبدیل می‌شود کار تشکیلاتی و منسجمی است که مجموعه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی باید انجام دهند.
 همه کارهای ما علی الخصوص کارهای تجمیعی هیئات شهرستان بهمئی باید پیوست تشکیلات و حفظ وحدت را داشته باشند.
در این جلسه حجت الاسلام رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ضمن عرض تبریک به آقایان امیرحسین دهبان نژادیان به عنوان مسئول ستاد نماز جمعه و حجت الاسلام جویبار به عنوان مسئول دفتر امام جمعه از انتخاب جوانان گام دومی از امام جمعه بهمئی تشکر و قدر دانی کردند و افزودند : تبلیغات اسلامی شهرستان با کمک هیئات مذهبی ، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی آماده همکاری با ستاد نماز جمعه بهمئی در برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان می باشد 
رضوانی در پایان از زحمات علما و روحانیت در راس امام جمعه محترم و  هیئات مذهبی در برگزاری مراسمات دهه اول محرم و صفر قدر دانی کرد.
در این جلسه مسئولین هیئات مذهبی شهرستان نیز هر کدام به ایراد سخن پرداختند و قسمتی از دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگی خود با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی شهرستان را بیان کردند.
 محمد بهمئی نژاد مسئول هیئت رهروان حسینی و زینبی در این جلسه گفت؛ وقتی در مساجد مختلف کار تربیتی توسط همه دوستان انجام می‌شود انتظار هست که با توجه به شرایط شهرستان همه مساجد توسط این عزیزان تقویت شوند.
 وی گفت انتظار ما از مسئولین فرهنگی شهرستان این هست که به نقاط مختلف شهرستان علی الخصوص نقاطی که آسیب‌های اجتماعی بیشتر وجود دارند توجه بیشتری داشته باشند.
 بهمئی نژاد افزود آسیب‌های مختلفی در حوزه ورزش و مسائل مختلف دیگر وجود دارد که همه نیازمند توجه جدی مسئولین مربوطه می‌باشد.
 ایمان همتی مسئول هیئت فرهنگی مذهبی جوانان حسینی شهرستان بهمئی ای گفت:
 در هیچ کجای کشور به اندازه شهرستان بهمئی همدلی و انسجام در بین هیئات مذهبی وجود ندارد.
 وی افزود؛ گعده‌های گفتمان سازی مختلفی باید شکل بگیرد و هیئات مختلف از ظرفیت‌های مختلف کمک گرفته و بهره مند شوند.
 وی گفت؛ باید هیئات مختلف ظرفیت سنجی شوند و هر هیئت به جای خود دیده شود تا مسئله مساوات و عدالت به درستی اجرا شود.
 ایشان تأکید کرد : یکی از دغدغه‌های موجود در شهرستان مسئله مساجد و هیئت امنا آنها هست که باید سامان داده شود،

همچنین ترغیب گروه‌های مختلف مردمی مانند فرهنگیان باید نسبت به حضور در مساجد  انجام شود تا ثمرات آن را در آینده شاهد باشیم.
 همتی یکی از دغدغه‌های خود را تعطیلی نماز جماعت در برخی مدارس عنوان کرد.

سید صدرالله آوری مسئول هیئت فرهنگی مذهبی میثاق با شهدا گفت؛ یکی از عمده‌ترین مشکلات در شهرستان ما عدم وجود کافیِ مربیان اثرگذار برای برنامه‌های مختلف و طرح‌های مختلف علی الخصوص طرح‌های دانش‌آموزی در شهرستان می‌باشد.
 وی عنوان کرد یکی از مطالبات ما  دعوت دستگاه‌های فرهنگی از سخنرانان و مربیان تراز کشوری در شهرستان بهمئی می‌باشد.
 ایشان گفت هیچ اختلافی میان هیئات مذهبی شهرستان  وجود ندارد اما برخی‌ها بی‌جا نسبت به این مسائل دامن می‌زنند که این مسئله واقعاً مطرود و  مردود می‌باشد.

آوری گفت :ما فقط در هیئت میثاق با شهدا شهرستان بهمئی ای قریب به ۲۰۰ دانش آموز به عنوان متربی در طرح تابستانه داشتیم که مانند سال های قبل دوستان زیادی برای اجرای این طرح زحمت کشیدند.

وی گفت : حداقل توجه مسئولین نسبت به طرح‌های تابستانه که در آن دوستان زیادی زحمت می‌کشند سرکشی از این طرح‌ها بود که 
 متاسفانه ما شاهد همین هم نبودیم که باعث تأسف است.

همچنین حاج حسین جوانمردی مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بهمئی ضمن خداقوت به همه اعضا، دغدغه های خود را مبنی بر همکاری دستگاه های فرهنگی و همچنین انسجام بیشتر تشکل های فرهنگی برای هر چه با شکوه برگزار کردن جلسات تجمیعی هیئات مذهبی بیان کرد.
در پایان درخواست همه اعضای حاضر در جلسه استمرار چنین جلساتی برای حفظ همدلی وحدت و برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های باشکوه در سطح شهرستان بود.

هنشست هم اندیشی هیئات مذهبی شاخص شهرستان بهمئی با امام جمعه شهرستان/ از بیان دغدغه ها تا تقدیر از زحمات و همکاری هانشست هم اندیشی هیئات مذهبی شاخص شهرستان بهمئی با امام جمعه شهرستان/ از بیان دغدغه ها تا تقدیر از زحمات و همکاری هانشست هم اندیشی هیئات مذهبی شاخص شهرستان بهمئی با امام جمعه شهرستان/ از بیان دغدغه ها تا تقدیر از زحمات و همکاری ها

​​​​​نشست هم اندیشی هیئات مذهبی شاخص شهرستان بهمئی با امام جمعه شهرستان/ از بیان دغدغه ها تا تقدیر از زحمات و همکاری ها

 

 


انتهای پیام/